Loading...

VITAMIN KEPERLUAN IBU MENGANDUNG - SET HAMIL SIHAT SHAKLEE

Testimonial : Set Vitamin Mengandung Tinggal beberapa minggu saja lagi sebelum saya melahirkan anak ke-2. Rasanya ini masa yang sesuai ...

Testimonial : Set Vitamin Mengandung

Tinggal beberapa minggu saja lagi sebelum saya melahirkan anak ke-2. Rasanya ini masa yang sesuai untuk saya kongsikan testimonial diri sendiri sepanjang mengamalkan set vitamin Shakleeuntuk 2nd pregnancy nie.
Saya menggunakan kesemua vitamin di atas ketika usia kandungan mencecah 4 bulan. Sebelum itu saya masih menggunakan multivitamin, fish oil dan acid folic yang dibekalkan oleh pihak klinik. Saya jugak turut mengamalkan pengambilan Peppermint Ginger Plus dan Performance Drink untuk mengurangkan kesan loya mengandung. Buat pengetahuan anda, anak ke-2 saya adalah lelaki, anak sulung yang pertama juga lelaki, namun pengalaman mengandung untuk kedua-dua anak ini adalah berbeza. Antara perbezaan terbesar penggunaan set vitamin mengandung Shaklee adalah:

1st, TIADA KESAN STRETCH MARK PADA PERUT. Sewaktu mengandungkan anak pertama, perut saya umpama lukisan bercorak akar kayu, kesan stretch mark berlingkar2 pada perut. Even semasa 4 bulan pertama mengandungkan anak ke-2, kesan stretch mark sudah mula timbul namun hasil pengambilan set vitamin Shaklee, kesan stretch mark itu telah hilang dan perut saya kekal licin sehingga kini tanpa perlu menyapu minyak atau lotion stretch mark. Terima kasih kepada Vita-C dan ESP yang membina kembali kolagen yang musnah ketika pembentukan stretch mark.
2nd, PARUT HITAM PADA TUBUH MAKIN PUDAR. Kata orang tua, bila mengandungkan anak lelaki akan banyak kesan hitam pada tubuh. Kedua-dua kandungan saya memang begitu, tapi alhamdulillah, setelah pengambilan set vitamin Shaklee, kesan hitam pada leher saya hilang terus. Kesan hitam pada celah paha dan ketiak juga turut pudar. Thanks to Vita-C and ESP again.

3rd, KAKI TIDAK CRAMP / TIADA SIMPUL BIAWAK. Ini merupakan masalah terbesar saya ketika kandungan pertama dulu. Masalah cramp pada betis (simpul biawak, tarik mengkarung, etc.) berlaku beberapa kali dalam seminggu terutamanya pada tengah malam ketika sedang nyenyak tidur. Tuhan saja yang tahu betapa sakitnya bila terkena serangan simpul biawak. Untuk 2nd pregnancy, sekali pun saya tidak pernah mengalami kesakitan itu. Thanks to OsteMatrix yang membekalkan calcium dan magnesium yang secukupnye untuk mengelakkan masalah cramp kaki semasa mengandung.
4th, TIADA WATER RETENTION PADA KAKI. Semasa kandungan pertama, ibu saya sampai menangis melihatkan keadaan kaki saya yang terlalu kembang akibat water retention. Water retention pada kaki adalah sangat mengganggu kehidupan harian kerana kaki mudah jadi penat dan sakit ketika berjalan. Thanks to B-Complex yang membekalkan B6 yang cukup untuk mencegah water retention. Kesannya akan lebih optimum jika digabungkan bersama pengambilan OsteMatrix dan VitaLea.


Ads by Keep NowAd Options
5th, TIADA MASALAH ANEMIA. Di awal kandungan anak pertama, saya mengalami masalah anemia. Hampir satu ofis menegur kulit saya sangat pucat sampai ke tapak kaki seolah-olah tiada aliran darah langsung. Saya terpaksa mengambil ubat tambahan dari klinik untuk mencegah anemia. Untuk kandungan kedua, saya langsung tidak diserang anemia ketika mengandung. Thanks to Vita-Lea yang membekalkan tambahan iron di dalam vitaminnya yang mampu mencegah anemia.

6th, KENAIKAN BERAT BADAN YANG IDEAL. Jumlah kenaikan berat badan saya pada kandungan pertama ialah 18kg. Untuk kandungan kedua ini, jumlah kenaikan masih belum mencecah 10kg. Thanks to B-Complex yang menukarkan makanan yang saya makan kepada tenaga dan mengelakkan masalah water retention. Thanks to OsteMatrix juga yang membantu penghadaman yang sempurna sepanjang kehamilan anak kedua ini.
Itulah 6 perubahan utama berbanding dengan kehamilan sebelum ini yang tidak menggunakan vitamin Shaklee.  
Puan Miri, Sarawak

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Okay,,, Now Mamaharraz nak cerita tentang beza Vitamin Shaklee dengan Vitamin Lain...Kebanyakan vitamin yang ada di pasaran adalah jenis sintetik. Macam mana nak tahu? Anda boleh lihat dalam botol vitamin itu, jika ada silica gel di dalamnya, itu adalah vitamin sintetik yang memerlukan silica gel untuk memelihara vitaminnya. Dan vitamin sintetik biasanya akan ditambah dengan pewarna dan pengawet.


Ini buktinya. Hanya beberapa saat vitamin Obimin ini bersentuhan dengan jari yang lembab, warna pekat vitamin ini sudah meresap pada jari dan sangat mengambil masa untuk dihilangkan walaupun telah dicuci bersama sabun.
Untuk anak ke-2, saya telah beralih kepada Vita-Lea dan OmegaGuard untuk menggantikan vitamin Obimin dan NeuroGain. Semua orang mahu berikan yang terbaik buat anak-anak. Jika ada pilihan yang lebih baik, mengapa kita tidak beralih kepadanya? Vitamin Shaklee adalah semulajadi tanpa pewarna, perisa dan pengawet tambahan. Dan ia tidak memerlukan silica gel untuk memelihara keasliannya. (Puan M)

"Allthe nutrients needed to meet the U.S. RDA for pregnant and lactating women areavailable in existing Shaklee supplements. With the approval of theobstetrician, Vita-Lea,Vita-C, B-Complex, and Calcium Complex can offeran excellent prenatal supplement program for pregnant women."

Disclaimer di atas merupakan official statement dari pihak Shaklee untuk prenatal supplement. Untuk mendapatkan zat yang optimum ketika mengandung, saya syorkan anda mengambil set di bawah, yang sedang saya amalkan sekarang:

Ini adalah set paling basic yang perlu dimiliki oleh semua orang untuk kegunaan harian. Mana-mana set yang anda bercadang untuk ambil untuk focus kepada certain health problems, set Family Wellness adalah 1st priority yang perlu anda ada.

Vita-Lea adalah multivitamin yang jauh lebih baik dari Obimin. Ia membantu melengkapkan kekurangan nutrient ibu mengandung yang banyak diserap oleh bayi. Keistimewaan Vita-Lea ia mengandungi iron formula yang membantu mencegah anemia yang sering dialami oleh wanita hamil.

B-Complex Shaklee ada mengandungi tambahan acid folic yang sesuai untuk ibu mengandung. Semua sedia maklum, acid folic adalah sangat penting untuk mencegah kecacatan pada bayi. Ia juga membantu ibu mengandung untuk lebih bertenaga dan mengurangkan tekanan perasaan ketika mengandung.

Vita-C membantu mengaktifkan acid folic dan meningkatkan kadar penyerapan zat besi buat ibu mengandung. Ia juga membantuk meningkatkan antibodi ibu mengandung supaya tidak mudah jatuh sakit.  Sebelum mengamalkan Vita-C, saya kerap demam selama berbulan-bulan semasa mengandung. Menurut doctor, wanita akan mengalami penurunan antibodi ketika mengandung. ESP pula membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan. Keperluan protein meningkat ketika wanita sedang mengandung kerana protein diperlukan untuk membina placenta dan sel tubuh bayi. Amalan mengambil ESP ketika mengandung juga dapat mencantikkan kulit bayi.

Selain itu, saya mengamalkan pengambilan OmegaGuard dan OsteMatrix bermula dari trimester pertama dan tambahan Zinc Complex bermula dari trimester kedua. Anda boleh meminta nasihat dari gynae anda terlebih dahulu kerana ada sesetengah gynae hanya akan berikan supplement fish oil dan calcium apabila kandungan memasuki trimester kedua. Bagi gynae saya, pengambilan fish oil supplement dan calcium sudah boleh dimulakan pada trimester pertama lagi.

OmegaGuard adalah pengganti untuk supplement NeuroGain saya semasa kandungan pertama dahulu. Ia mengandungi DHA dan EPA untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan.

OsteMatrix untuk menyokong bekalan kalsium dalam tubuh. Bayi memerlukan kalsium yang tinggi untuk pembentukan tulang, sistem saraf, otot dan hati yang sihat. Bayi akan mendapatkan bekalan kalsium ini dari tubuh ibunya, maka wanita mengandung perlu sentiasa memastikan jumlah kalsium adalah mencukupi untuk keperluan bayi dan untuk ibu itu sendiri. OsteMatrix juga boleh mencegah masalah kejang atau simpul biawak yang sering dialami oleh ibu mengandung. Alhamdulillah, selepas mengamalkannya, saya tidak lagi mengalami kekejangan badan terutamanya di bahagian betis, tidak seperti kandungan yang pertama dahulu.

Menurut kajian, Zinc Complex dapat membantu untuk improve pregnancy outcome. Outcomes tue termasuklah lahir tak cukup bulan, pregnancy induced hypertension,prelabour rupture of membranes, post-term pregnancy, neonatal jaundice dan banyak lagi.
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
Sila hubungi Mamaharraz untuk mendapatkan set ini sekarang. Jika anda tidak mahu membeli FULL SET...Anda juga boleh membeli set budget BELOW RM 300, BELOW RM 200, BELOW RM 100..Anda pilih yer...Its flexible ok...
Jangan lupa untuk terus berdoa bagi memperolehi cahayamata yang Soleh dan Solehah, kerana kita hanya mampu berusaha dan semoga usaha kita akan diizinkanNya.
Dapatkan segera ! 10 pelanggan pertama akan mendapat :
##Harga Potongan ISTIMEWA!! (✿◠‿◠)
##Perundingan Cara Makan Vitamin yang Eksklusif dan PERCUMA SEUMUR HIDUP!! (✿◠‿◠)
##Hadiah Misteri PERCUMA!! (✿◠‿◠)




------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini dengan HARGA HEBAT & MENJIMATKAN?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda :  Nurhadira Bt Shokri
Pengedar Sah Shaklee Balik Pulau , Teluk Kumbar & Bayan Lepas Penang
Shaklee ID [ No : 1105799]
Contact No : 013 5328218
Email :  nurhadirashokri@gmail.com
FB: http://www.facebook.com/deyrazbeautysvita
Sila PM Admin di sini : http://facebook.com/messages/deyrazbeautysvita

✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 1105799 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓
zinc complex 5115462249685206580

Catat Ulasan

emo-but-icon

Laman utama item

Chat

Pengikut

Join Shaklee

Popular Posts

Arkib Blog

Random Posts