Loading...

Vitamin ibu mengandung

Vitamin ibu mengandung Kurang asid folik risiko bayi cacat @ Vitalea dan B complex shaklee lengkap dengan asid folik. Perhatian kepa...

Vitamin ibu mengandung

Kurang asid folik risiko bayi cacat @ Vitalea dan B complex shaklee lengkap dengan asid folik.
Perhatian kepada ibu2 atau bakal2 ibu atau teman2 wanita saya diluar sana yg sedang berusaha untuk menimang cahaya mata. Patikan anda mendapat cukup nutrisi samada semasa hamil atau sedang merancang untuk hamil. Ini kerana kegagalan kita mendapatkan nutrisi yang lengkap mungkin boleh mendatangkan risiko kepada bayi kita sebagai contoh kekurangan asid folik boleh mengundang kepada kecacatan tiub saraf (spina bifida). Kecacatan ini berlaku kepada bayi yang baru lahir bahkan ketika berada didalam kandungan lagi.
Spina Bifida berlaku apabila saraf tunjang tidak dapat ditutup sepenuhnya semasa proses tumbesaran di dalam rahim ibu. Jika tempat yang terbuka itu terlalu besar, ia boleh menyebabkan sebahagian daripada saraf tunjang bayi terkeluar dari lubang tersebut dan cecair tulang belakang (Spinal Fluid) pula berkumpul.
Kanak-kanak yang mengalami kecacatan ini akan menghadapi kesukaran untuk mengawal pundi kencing (poor bladder control), lumpuh separuh atau sepenuhnya, masalah penghadaman, alergik dan banyak lagi.
Proses pembentukan Spina Bifida ini berlaku semasa awal minggu kehamilan. Waktu itu, para ibu mengandung kemungkinan belum tahu yang mereka sedang mengandung. Sekiranya ibu mengandung tersebut kekurangan asid folik dalam badan, bayi dalam kandungan berisiko tinggi mendapat Spina Bifida. Pengambilan asid folik pada minggu ke 13 ke atas sudah tidak berguna lagi kerana waktu itu pembentukan tiub saraf sudah lengkap.
Oleh itu, para ibu disyorkan untuk memakan makanan yang kaya dengan asid folik 3 bulan sebelum kehamilan dan terus mengambilnya kepada 12 minggu pertama kehamilan. Terutamanya wanita yang hendak berkahwin, makanlah makanan yang kaya dengan asid folik sebelum kehamilan pertama. Mengapa? Sekiranya anak pertama mempunyai Spina Bifida, risiko kepada kehamilan seterusnya untuk mendapat kecacatan tersebut sangat tinggi!
Percaya atau tidak, kecacatan genetik ini berisiko tinggi kepada bayi yang mempunyai ibu mengandung yang tidak suka makan sayur!
Risiko Spina Bifida boleh dihindari jika kita banyak memakan makanan yang mengandungi ASID FOLIK (Folic Acid). 400 mikrogram Asid Folik setiap hari sudah mampu untuk menghindari risiko kecacatan ini kepada kandungan.
Jika anda seorang yang memang sukar hendak makan sayur anda perlu ambil supplement/vitamin tambahan yang boleh membekalkan asid folik.
Shaklee Vitalea (multivitamin) dan Shaklee B Complex mengandungi 200mcg asid folik setiap kapsul. Oleh sebab itu vitalea dan b complex ni terdapat dlam SET KEHAMILAN Shaklee ( rangkaina vitamin yang khusus untuk ibu2 hamil dan juga yang merancang untuk hamil)
Jika diperhatikan apa yang terdapat dalam SET VITAMIN IBU MENGANDUNG ini adalah sama dengan apa yg tertulis didalam jadual diatas. Jadi tak keterlaluan jika saya katakan SET VITAMIN IBU MENGANDUNG ini adalah pilihan terbaik untuk anda!
Hubungi perunding vitamin anda..




------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini dengan HARGA HEBAT & MENJIMATKAN?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda :  Nurhadira Bt Shokri
Pengedar Sah Shaklee Balik Pulau , Teluk Kumbar & Bayan Lepas Penang
Shaklee ID [ No : 1105799]
Contact No : 013 5328218
Email :  nurhadirashokri@yahoo.com
FB: http://www.facebook.com/deyrazshaklee
Sila PM Admin di sini : http://facebook.com/messages/deyrazshaklee

✓✓✓ Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 1105799 untuk dapatkan supplement anda ✓✓✓

Catat Ulasan

emo-but-icon

Laman utama item

Chat

Pengikut

Join Shaklee

Popular Posts

Arkib Blog

Random Posts